SELAMAT DATANG

Thursday, 23 August 2012

RAUDHATUS SAKINAH – Apakah Nasib Mereka?


Assalamualaikum wbt.

Menonton televisyen semalam membuatkan saya berfikir seketika. Apakah nasib mereka di pusat perlindungan wanita seperti di Raudhatus Sakinah selepas mereka keluar dari tempat itu. Tidak mereka pinta nasib mereka begini. Kadang-kadang keterlanjuran yang mereka lakukan tanpa mereka sedari. Dengan azam yang tinggi, mereka berubah menjadi lebih baik. Adakah mereka akan diterima oleh masyarakat dan keluarga mereka kembali?



Apa yang diberitahu, untuk dimasukkan ke pusat perlindungan ini bukannya mudah. Mereka yang benar-benar layak sahaja diterima untuk diubah menjadi insan yang berbeza. Yang lebih baik dari dahulu. Hati terfikir kembali, adakah masih ada lelaki yang sudi menerima mereka menjadi teman hidup bersama? Adakah mereka masih diberi peluang untuk merasai apa yang dirasai oleh wanita yang lain?

p/s: Rasa simpati pada mereka. Ada gak rasa tuk ambil diowang sebagai teman hidup. Tak salahkan tuk beri mereka peluang kedua. Kita pun bukanlah baik sangat nak dapatkan yang terbaik. InsyaAllah mungkin ini salah satu cara untuk membantu mereka yang kurang bernasib baik. Tapi mampukah aku? =,=”

Untuk senarai alamat rumah perlindungan, klik sini.

No comments:

Post a Comment

Sahabat Ku~

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...